i will folloooowww

Saturday, May 9, 2009

your curiousity about universe

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi MAha Menyayangi

bermula dengan mimpi dan impian untuk menjadi seorang ahli falak,
aku benar-benar ingin menulis blog ini untuk dikongsi bersama-sama bukn sahaja untuk orang Islam malah untuk semua masyarakat,bangsa dan agama

ketika aku menghadiri sebuah ceramah agama, aku benar-benar tertarik dengan pembukaannya.
ketika itu,Subhanllah!!MAha Suci Allah yang menciptakan langit dan bumi.
Aku tidak mampu untuk berkongsi dgn kata2,tp aku yakin ketika itu juga,sahabat2 ku juga merasai apa yang aku rasai tentang kuasa Allah yang MAha Agung.
aku yakin,walaupun tak ramai yang minat mahupun tak ada langsung sifat curiousity tentang kejadian alam ini,aku tetap ingin berkongsi dan buka minda ini agar kita tahu dimana kedudukan kita di muka bumi Allah ini

bermula dengan pelajaran fizik yg aku dalami,aku mengetahui sesuatu.yakni Big BAng.Big BAng atau letupan besar masih menjadi tanda tanya bagi diri ku,adakah ia benar2 berlaku?
dan bagaimana letupan ini boleh menghasilkan planets,nebula or even komet?
bagaimana Big BAng ini boleh mengaturkan perjalanan orbit planet2 yang mengelilingi matahari secara berlawanan dengan arah jam?
benarkah teori Bing Bang ini sendiri terkandung di dalam al-quran?
kebenarannya ada dalam video ini






namun mmg tak dinafikan, ramai yang masih menyangkal tentang kebenaran ini.
Albert Einstein dan Stephen HAwking yang dapat mengemukakan banyak hujah-hujah saintifik mereka tentang kewujudan alam semesta ini.Dan aku sangat percaya,hujah mereka inilah yang menjadi rujukan dalam pembelajaran manusia tentang ilmu kosmologi.
Kebenarannya, agama tanpa sains adalah cacat dan sains tanpa agama adalah buta.

aku masih ingt akan kata2 ustaz ku,mengapa tidak kita menjadi ilmuwan yang sempurna yakni mempelajari bidang sains di sebelah kiri dan agama(alQuran) sebagai rujukan di sebelah kanan.

Aku mmg masih belum mampu untuk merungkai kejadian alam ini dengan kata2 fizik,namun aku benar2 yakin tentang ciptaan Allah yang penuh keajaiban dan rahsia nya tersendiri ini.

aku juga ingin berkongsi video ini dengan pembaca blog ini tentang kejadian universe yang terdapat dalam surah Yaasin..
dan renungkanlah tentang penerangan ini



Subhanallah..
Aku bnar2 mencintai Allah di atas kejadian ini..

No comments:

Post a Comment